Ładowarka PPN
Zakres wykorzystywania
Kolejowa szynowa ładowarka przeładunkowa PPN jest wykorzystywana, jako ładowarka pokruszonych skał przy drążeniu w górnictwie węglowym i kopalniach rudy oraz w budownictwie podziemnym. Jest stosowana, jako część zestawu z wiertniami (na przykład z wiertnią VS-1).
Ładowarka PPN przemieszcza skały do wagoników górniczych, na przenośnik zgrzebłowy albo taśmowy, ewentualnie na inne urządzenie transportowe. Ładowanie odbywa się z torowiska, po którym jeździ ładowarka. Minimalna wysokość do wykorzystania ładowarki PPN wynosi 2,3 m, licząc od główki szyny.
Zasada działania
Ładowarka PPN jest napędzana sprężonym powietrzem.
Z odległości około 0,5 m ładowarka wjeżdża z opuszczoną łyżką w rozdrobnioną skałę. Jak tylko łyżka dostatecznie zagłębi się w materiale, co ułatwia wstrząsanie łyżki, rozpoczyna się podnoszenie łyżki za pomocą łańcucha. Prędkość podnoszenia łyżki wzrasta w miarę podnoszenia, co wynika z krzywej obracania się górnej części łyżki oraz nawijania się łańcucha na rolkę łańcuchową, gdzie kolejne zwoje łańcucha mają coraz większą średnicę.
W chwili osiągnięcia największej prędkości, kiedy łyżka znajduje się nad wózkiem albo zasypem, łyżka uderza w sprężyny belki poprzecznej stanowiącej poprzeczne ograniczenie i zawartość materiału wysypuje się z łyżki. Jednocześnie przy podnoszeniu łyżki ładowarka odjeżdża od pryzmy tak, aby łyżka mogła wrócić do swojego początkowego położenia do nabierania i ponownie wsunąć się w materiał. W przypadku, gdy materiał ładuje się po bokach torowiska, odsuwa się pneumatycznie skrzynię ładowarki obracając ją wokół pionowej osi tak, aby łyżka mogła pracować z boku. Powrót skrzyni do położenia podstawowego odbywa się samoczynnie po podniesieniu łyżki.
Górnicza ładowarka przeładunkowa PPN składa się z zespołu jezdnego z silnikiem jazdy, korpusu ładowarki, i narzędzia roboczego (łyżki), silnika do podnoszenia łyżki i obracania korpusu ładowarki. Oba silniki są pneumatyczne, każdy z silników jest sterowany niezależnym elementem sterującym.
Dla zwiększenia szerokości załadunku przy ładowaniu, górna część ładowarki jest zbudowana tak, że może się obracać na boki.
Ładowarka jest wyposażona w samoczynne urządzenie smarujące zapewniające smarowanie rozdzielaczy pneumatycznych i rozdzielaczy silników na sprężone powietrze.
Zęby i krawędź nabierania łyżki są napawane węglikami spiekanymi w celu zwiększenia ich żywotności.
Dane techniczne
Parametry wydajnościowe | |
---|---|
Wydajność przy załadunku | 75 m³/godz. |
Pojemność łyżki | 0,25 m³ |
Szerokość załadunku | 2200 mm |
Szybkość podnoszenia | 0,97 m/s |
Pochylenie wyrobiska maks. | 6° |
Wielkość ładowanych kęsów skały maks. | 300 mm |
Napęd | 2 tłokowe silniki na sprężone powietrze |
Średnica węża doprowadzającego | DN 50 |
Silnik | |
Moc | 9-11 kW |
Dopuszczalne ciśnienie robocze | 0,4 – 0,5 Mpa |
Zużycie powietrza | 750 m3/godz. |
Wymiary zewnętrzne | 410 x 425 x 380 mm |
Ciężar | 95 kg |
Podwozie | |
Rozstaw szyn | 900 / 750 / 600 / 450 mm |
Rozstawienie kół | 846 mm |
Prędkość jazdy | 0,97 m/s |
Moc silników | 22 kW |
Wymiary i ciężar maszyny | |
Długość z opuszczoną łyżką | 2270 mm |
Długość z podniesioną łyżką | 1460 mm |
Szerokość ze schodkami | 1320 mm |
Szerokość bez schodków | 1150 mm |
Wysokość w położeniu transportowym | 1300 mm |
Wysokość z podniesioną łyżką | 2250 mm |
Ciężar maszyny | 3800 kg |
Fotogaleria
Fotogaleria – Praktyczne wykorzystanie
Video
Program produkcji
Kontakt
Adres:
ORTAS s. r. o.
Hatě 546, 261 01 Příbram III
Republika Czeska
Tel: +420 607 606 698
+420 318 637 761
Faks: +420 318 629 295
E-mail: info@ortas.cz